Medlemmerne af Ærø Jazz Forening

Der indkaldes hermed til foreningens årlige generalforsamling,

fredag d. 2. august 2024
kl. 16.30 i Mamrelund. Ærøskøbing.

Dagsorden i henhold til vedtægterne.

Adgang med stemmeret har alle, som har indmeldt sig og betalt kontingent (25 kr) inden generalforsamlingens start.

Om Ærø Special Jazz

Forening af musikere, som hvert år tager til Ærø for at spille og blive undervist i Bigband musik.
I uge 31 deltager vi i koncerter, jam og undervisning.

Vores vision er at skabe et hyggeligt kursus, med undervisning i høj klasse og at afvikle 3 koncerter i løbet af ugen.

Kurset foregår i Ærøskøbing og under Ærø Jazz Festival, med hvem vi har et nært samarbejde.

Foreningen startede – på baggrund af – at Ærø Højskole aflyste deres musikhold i 2010 og senere lukkede højskolen permanent i 2011.

Vi er nogle stykker, som har haft stor glæde af Ærø Højskole og syntes det var ærgerligt, at det ikke kunne fortsætte. Efter at have talt med et par tidligere undervisere, fandt et par af os sammen og fik stablet en workshop på benene. Vi var 9 kursister og 4 underviserer.
Det var starten på Ærø Special Jazz og i 2011 var vi klar med første workshop.

Det har udviklet sig til, at vi nu har 2 hele bigband, 2 undervisere og en kok, som deltager på kurset.